Okulumuz 9. sınıf öğrencileri, "Matematiğin Günlük Sorunları Çözmedeki Rolü" temasıyla düzenlenen MathFusion projesinde 6 farklı ülkeden 17 ortak okulla birlikte çalışarak matematik becerilerini gerçek yaşam senaryolarına uyguladılar.
MathFusion projesi, Türkiye, Yunanistan, Portekiz, Romanya, İtalya ve Fransa'dan toplam 17 ortak okulun katılımıyla 5 ay boyunca sürdürüldü. Proje kapsamında 9. sınıf öğrencilerimiz, matematiği günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak keşfetme fırsatı buldu.
Proje Süreci ve Etkinlikler
Proje boyunca öğrenciler bütçe yönetimi, yemek tariflerindeki oran-orantı hesaplamaları ve yol problemleri gibi gerçek yaşam durumlarında karşılaştıkları matematiksel sorunları analiz etti. Uluslararası karma gruplar oluşturarak farklı ülkelerden arkadaşlarıyla işbirliği içinde çalıştılar.
Gelişmiş matematik araçlarını kullanarak problem çözme becerilerini geliştiren öğrenciler, Canva, Google Slides vb. yaratıcı platformlarda projelerini tasarladılar. Yapay zeka araçları kullanılarak görsel tasarımlar oluşturuldu .
Uluslararası İşbirliği
TwinSpace portalı üzerinden gerçekleştirilen tanışma etkinlikleri ve webinarlar sayesinde öğrenciler hem akademik hem de sosyal becerilerini geliştirdiler. 14 Mart Dünya Matematik Günü'nde özel etkinlikler düzenlendi ve tüm katılımcı okullarla ortak online sunum gerçekleştirildi.
Kazanımlar
Proje sonunda öğrencilerimiz matematiğin günlük yaşamdaki rolünü keşfetti, takım çalışması ve işbirliği becerilerini geliştirdi. Eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerini güçlendiren öğrenciler, dijital araçları etkin kullanma becerisini kazandılar. Uluslararası perspektif edinerek kültürel farkındalık geliştirdiler ve yaratıcılık ile sunum becerilerini artırdılar.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile Uyumlu Kazanımlar
MathFusion projesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin beceri temelli yaklaşımı ve eleştirel düşünme, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi hedefleriyle tam uyum içindedir. Modelin matematiksel problem çözme becerisini "çözümleme", "yorumlama", "matematiksel çözümler geliştirme" ve "yansıtma" bileşenleriyle tanımlaması, projenin gerçek yaşam problemleri üzerinden matematik öğretme yaklaşımıyla örtüşmektedir. Beceriler Çerçevesi'ndeki kavramsal beceriler, alan becerileri ve okuryazarlık becerilerinin tümü projede uygulanan dijital araç kullanımı ve uluslararası işbirliği süreçlerinde kazandırılmıştır.
Proje aynı zamanda 9. sınıf matematik müfredatındaki "Sayılar ve Cebir", "Geometri ve Ölçme", "Veri İşleme" öğrenme alanlarını günlük yaşam bağlamında ele alarak, müfredatta yer alan problem çözme stratejileri ve matematiksel modelleme kazanımlarını desteklemiştir.
MathFusion projesi, öğrencilerimizin 21. yüzyıl becerilerini geliştirmelerine katkı sağlayan başarılı bir uluslararası işbirliği deneyimi oldu.